Probíhající rekonstrukce ŽST Vlkov u Tišnova

Rekonstrukce zahrnuje rozšíření tělesa železničního spodku, přemístění nástupišť, kompletní rekonstrukci železničního spodku a svršku dopravních a vybraných manipulačních kolejí v celkové délce kolem šesti kilometrů, výstavbu opěrných zdí, výstavbu nové technologické budovy…, stavební práce v okolí stanice Vlkov u Tišnova jsou v plném proudu.

Jedním ze stěžejních objektů stavby rekonstrukce Žst. Vlkov u Tišnova je rozšíření tělesa železničního spodku. V důsledku zvýšení traťové rychlosti bylo nutno rozšířit stávající svah. Na fotce je vidět ozubení stávajícího terénu, které slouží k napojení nových konstrukčních vrstev. Na výkopových pracích mělo premiéru nové zařízení 3D na našem rypadlu CASE
Montáž bednění základů pod nástupištní prefabrikáty typu L, které budou tvořit novou zastávku Vlkov – Osová. Stávající a z části nový svah byl dodatečně zpevněn založením na duktilních pilotách. Jejich provádění je vidět v pozadí snímku
Stávající stanice, tedy nástupiště, podchod a technologické budova byly zbourány a začaly odkopy pro rekonstrukci železničního spodku. Nová technologická budova je již ve výstavbě
Téměř finální podoba nového svahu, po kterém povedou přístupové rampy na nová nástupiště
Nové konstrukční vrstvy železničního spodku ve stanici žst. Vlkov u Tišnova jsou prováděny kombinací grejdru a dozéru za využití technologie 3D
Práce na nových nástupištích pokračují. Nově byly vybudovány opěrné zdi, které budou sloužit k napojení přístupových ramp
Železniční spodky ve stanici byly předány, práce na železničním svršku běží v plném proudu. Technologická budova pomalu dostává finální formu
Z důvodu omezení trvalého záboru pozemků byla část rozšíření svahů navržena pomocí prefabrikovaných opěrných zdí Geowall. Panely jsou usazeny, probíhá montáž říms a zpětné zásypy